dimecres, 27 de novembre del 2013

Comunicació audiovisual (Guillem Orozco)

A la classe de COED vam parlar sobre el tema de la comunicació audiovisual. Vam estar comentant sobre el tema de la publicitat, al qual vaig aprendre que el missatge que volen transametre és molt més complex del que sembla a primera vista i que hem d'estar molt atents si de veritat el volem captar correctament, ja que també hi ha molts missatges subliminals.

Vam fer la part teòrica d'aquest apartat mitjançant un vídeo de Guillem Orozco que parlava sobre la comunicació audiovisual i quan va acabar el vam comentar entre tota la classe. Al final vaig poder extreure aquesta informació:


La imatge té un codi universal, és a dir, tothom sap el que interpreta, a diferència de la llengua, per això en la comunicació audiovisual és bàsic. Per altra banda, cal destacar que la imatge no se li dóna un valor per si mateixa, sinó que complementa allò escrit i l'explicació del professor, per exemple. És per això que no només hem d'educar als nens amb medis audiovisuals, ja que no és el mateix ensenyar amb vídeos que de manera presencial o amb llibres de text.


La família i l'escola tenen una funció d'educar als nens i als joves. Si un nen té problemes a casa o els seus pares mai hi són, és obvi que es passarà la majoria del seu temps mirant la televisió, jugant a videojocs, amb el mòbil... Per tant, és fonamental que la família i l'escola treballin conjuntament per tal de que el nen pugui ser educat d'una altra manera que no sigui la audiovisual.

Els medis de comunicació també tenen una gran responsabilitat, ja que tenen un efecte educatiu perquè els nens s'eduquen del que veuen a la pantalla, per tant, aquests medis suposen una innovació en l'educació.

Com a conclusió d'aquest vídeo, i segons Guillermo Orozco, s'han de desenvolupar competències bàsiques i una alfabetització digital que permeti que poguem treure-li el màxim profit als medis audiovisuals.


La part positiva de tot això és que les noves generacions s'adapten més fàcilment als canvis, tenen la ment més oberta, tot i això no vol dir que vinguin amb el "xip" incorporat sobre les tecnologies, per tant, se'ls ha d'ensenyar mitjançant l'alfabetització, que consisteix en saber llegir més enllà, en saber veure i no només mirar, saber en quines situacions de dia a dia podem fer-ne ús, en quina mesura, els tipus de mitjans...

Després d'aquesta sessió crec que la comunicació audiovisual és una bona forma d'ensenyar als nens i d'educar-los d'una manera diferent, nova i "divertida", però sense deixar de banda l'ensenyança tradicional amb llibres i professors.

1 comentari:

  1. Va estar molt bé el vídeo. La comunicació audiovisual és important però no imprescindible. Fins aviat!!! (K)

    ResponElimina