divendres, 27 de desembre del 2013

Taxonomia de Bloom

A l'any 1956, Benjamin Bloom i uns altres col·laboradors van classificar les activitats educatives en una classificació que es coneix com a Taxonomia de Bloom. 

La Taxonomia de Bloom estructura les activitats educatives jeràrquicament, de més senzilles a més complexes, de manera que no es pot assolir l'ordre superior si no s'ha assolit abans l'inferior.

La Taxonomia de Bloom està dividida en tres dominis d'activitats educatives:
  • Domini cognitiu: processar informació, coneixement i habilitats mentals
  • Domini afectiu: actituds i sentiments
  • Domini psicomotor: habilitats manipulatives, manuals o físiques

En aquesta entrada faré referència al domini cognitiu ja que és el que a l'any 2000, va ser revisat i s'hi van incorporar les accions en forma de verbs com a fonament de les capacitats.



A continuació us deixo una fotografia perquè pogueu observar les diferències entre les habilitats cognitives de Bloom formulades originalment i les formulades l'any 2000:



                    http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/magBloom.jpg
  
Després, a l'any 2008, es va proposar una nova revisió que és la que es coneix com "Taxonomia de Bloom per a l'era Digital".

Finalment, us deixo l'enllaç per si esteu interessats a llegir tots les Taxonomies i saber una mica més sobre el tema.

http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada