La Taxonomia de Bloom estructura les activitats educatives jeràrquicament, de més senzilles a més complexes, de manera que no es pot assolir l'ordre superior si no s'ha assolit abans l'inferior.
La Taxonomia de Bloom està dividida en tres dominis d'activitats educatives:
- Domini cognitiu: processar informació, coneixement i habilitats mentals
- Domini afectiu: actituds i sentiments
- Domini psicomotor: habilitats manipulatives, manuals o físiques
En aquesta entrada faré referència al domini cognitiu ja que és el que a l'any 2000, va ser revisat i s'hi van incorporar les accions en forma de verbs com a fonament de les capacitats.
A continuació us deixo una fotografia perquè pogueu observar les diferències entre les habilitats cognitives de Bloom formulades originalment i les formulades l'any 2000:
http://www.eduteka.org/imgbd/23/23-11/magBloom.jpg
Després, a l'any 2008, es va proposar una nova revisió que és la que es coneix com "Taxonomia de Bloom per a l'era Digital".
Finalment, us deixo l'enllaç per si esteu interessats a llegir tots les Taxonomies i saber una mica més sobre el tema.
http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada